Bouwsteen 1, Onderdeel 4
Bezig met cursustraject

34.1.4.2 Op verhaal komen

Bouwsteen Progress
0% Afgerond

‘IN BEELD’

De leerlingen tekenen zelf het verhaal van de verloren zoon op het werkblad met de achtergronden die ook gebruikt zijn voor het stop-motionfilmpje.

Stap 1
Deel het werkblad uit > en vertel de kinderen dat de achtergronden van het filmpje op hun werkblad staan. Laat het filmpje zien. Vraag de leerlingen tussendoor vragen op welk ‘decor’ het verhaal zich op dat moment afspeelt.

Stap 2

  • De leerlingen tekenen het verhaal in de vier decortekeningen.
  • De leerlingen knippen de vier afbeeldingen uit.
  • Ze leggen ze daarna in de goede volgorde. (Hebben ze het verhaal onthouden?).
  • Laat de leerlingen 2 A4-tjes dubbelvouwen. Zo ontstaat een boekje.
  • Laat de leerlingen hun tekeningen in het boekje plakken.
  • Daarna kunnen ze zelf een tekening op de voorkant maken.
  • Als de kinderen willen, kunnen ze zinnen opschrijven bij iedere tekening.

Stap 3
Vraag een paar kinderen hun boekje te laten zien en/of ‘voor te lezen’.