C.2.08 Allerheiligen Allerzielen

0/0 Steps

C.2.08 Allerheiligen Allerzielen

Voor deze week verwijzen we jullie naar de website van de NKSR.

www.nksr.nl/lesmateriaal/halloween-allerheiligen-en-allerzielen

In opdracht van de NKSR heeft het team van Houvast op school een project mogen schrijven. We kregen toestemming om het ook via onze website aan onze gebruikers aan te bieden.

Dit project verbindt de katholieke feestdagen Allerheiligen en Allerzielen met de belevingswereld van de leerlingen.

In dit project gebruiken we Halloween als een ‘opstap’ om aandacht te besteden aan Allerheiligen en Allerzielen. Het project is een rijke bron met diverse activiteiten die je naargelang behoefte en jouw wensen kunt gebruiken.

Het materiaal is gemaakt voor 3 niveaus: Onderbouw, Middenbouw en Bovenbouw.

Het project biedt voor 31 oktober, 1 november en 2 november materiaal. Het neemt per dag ongeveer een half uur tot 45 minuten in beslag, afhankelijk van welke activiteiten je kiest.

Het is volgens ons echt de moeite waard om deze tijd er aan te besteden. Heb je de tijd niet, maak dan een keuze voor jouw groep. Lees het door en kies wat je wilt doen.

We wensen je veel plezier.

Het team van ‘Houvast op school’

C.2.8.1 Lesbrief Allerheiligen Allerzielen

Allerheiligen Allerzielen