C.3.13.2 Op verhaal komen

‘HELPENDE HANDJES’ Stap 1: Vertel de leerlingen: ‘Simson is de allersterkste van het land. We gaan onderzoeken wie de sterkste in deze groep is.  …

C.3.13.2 In het verhaal stappen

Om in het verhaal te kunnen stappen en het te verkennen, stel vragen aan je groep.  Verhelderingsvragen om na te gaan of ze het goed hebben gehoord. …

C.3.13.2 Verhaal Advent

HET GEDICHT ‘ALS HET ZO’ Maak het zo donker mogelijk in de klas. Indien gewenst kan op de achtergrond, tijdens het voorlezen, het bijgevoegde geluidsfragment…

C.3.13.1 Op verhaal komen

‘KAPSELS’ Tip bij uitvoeringJe kunt kiezen uit twee verwerkingen voor de leerlingen. Stap 1: Vertel aan de leerlingen: ‘Simson heeft nog nooit zijn haren geknipt.…

C.3.13.1 In het verhaal stappen

Om in het verhaal te kunnen stappen en het te verkennen, stel vragen aan je groep.  Verhelderingsvragen om na te gaan of ze het goed hebben gehoord. …

C.3.13.1 Verhaal Advent

HET GEDICHT ‘ALS HET ZO’ Maak het zo donker mogelijk in de klas. Indien gewenst kan op de achtergrond, tijdens het voorlezen, het bijgevoegde geluidsfragment…

C.2.13.2 Op verhaal komen

‘HELPENDE HANDJES’ Stap 1: Vertel de leerlingen: ‘Simson is de allersterkste van het land. We gaan onderzoeken wie de sterkste in deze groep is.  …

C.2.13.2 In het verhaal stappen

Om in het verhaal te kunnen stappen en het te verkennen, stel vragen aan je groep.  Verhelderingsvragen om na te gaan of ze het goed hebben gehoord. …

C.2.13.1 Op verhaal komen

‘DE ADVENTS KALENDER’ Tip bij uitvoering De leerlingen samen één adventskalender.Bedenk vooraf hoe je de Adventskalender wilt vullen, bijvoorbeeld met een kerstwens, een Kerstgedichtje, kleine…