C.3.13.2 Op verhaal komen
‘HELPENDE HANDJES’ Stap 1: Vertel de leerlingen: ‘Simson is de allersterkste van het land. We gaan onderzoeken wie de sterkste in deze groep is. …
‘HELPENDE HANDJES’ Stap 1: Vertel de leerlingen: ‘Simson is de allersterkste van het land. We gaan onderzoeken wie de sterkste in deze groep is. …
Om in het verhaal te kunnen stappen en het te verkennen, stel vragen aan je groep. Verhelderingsvragen om na te gaan of ze het goed hebben gehoord. …
HET GEDICHT ‘ALS HET ZO’ Maak het zo donker mogelijk in de klas. Indien gewenst kan op de achtergrond, tijdens het voorlezen, het bijgevoegde geluidsfragment…
‘KAPSELS’ Tip bij uitvoeringJe kunt kiezen uit twee verwerkingen voor de leerlingen. Stap 1: Vertel aan de leerlingen: ‘Simson heeft nog nooit zijn haren geknipt.…
Om in het verhaal te kunnen stappen en het te verkennen, stel vragen aan je groep. Verhelderingsvragen om na te gaan of ze het goed hebben gehoord. …
HET GEDICHT ‘ALS HET ZO’ Maak het zo donker mogelijk in de klas. Indien gewenst kan op de achtergrond, tijdens het voorlezen, het bijgevoegde geluidsfragment…
‘HELPENDE HANDJES’ Stap 1: Vertel de leerlingen: ‘Simson is de allersterkste van het land. We gaan onderzoeken wie de sterkste in deze groep is. …
Om in het verhaal te kunnen stappen en het te verkennen, stel vragen aan je groep. Verhelderingsvragen om na te gaan of ze het goed hebben gehoord. …
Vertel het verhaal en bekijk de vertelplaat.
‘DE ADVENTS KALENDER’ Tip bij uitvoering De leerlingen samen één adventskalender.Bedenk vooraf hoe je de Adventskalender wilt vullen, bijvoorbeeld met een kerstwens, een Kerstgedichtje, kleine…